Fitness

FITNESS, CARDIO,  KRACHTTRAINING

De algemene benaming voor onder meer cardiofitness, 50-plus fitness, krachttraining en bodybuilding is Fitness. De training is individueel en zowel beginners als gevorderden kunnen, indien gewenst, met begeleiding sporten.

In ons fitnesscentrum kunt u naast krachttraining ook aan cardiofitness (hartfitness) doen. Traint u met krachttraining vooral de spierkracht, met cardiofitness komt met name een ander aspect van fitheid aan bod: het uithoudingsvermogen. Belangrijk bij cardiofitness is het vermogen van het lichaam om gedurende langere tijd een bepaalde activiteit vol te houden. Hoe beter hart en longen functioneren, hoe meer zuurstof ze kunnen opnemen. Het wordt wel eens vergeten, maar het hart is een spier. Hoe sterker die spier is, hoe krachtiger het bloed door het lichaam wordt gepompt. De zuurstof komt in het bloed. Dat bloed transporteert de zuurstof naar de spieren. Hoe meer zuurstof er naar de spieren gaat en hoe beter de spieren de zuurstof kunnen opnemen, hoe langer de spieren een bepaalde prestatie kunnen volhouden zonder te vermoeid te raken. Niet alleen het energieniveau stijgt, ook het risico op het ontstaan van hart- en vaatziekten wordt drastisch verminderd. Dankzij cardiotraining bereikt men diverse resultaten waaronder conditieverbetering, fitheidsverbetering en vetverbranding.

50-plus fitness is mogelijk als u kiest voor individueel sporten in de fitnesszaal. Na een intakegesprek kunt u een trainingsschema laten samenstellen, waarbij rekening wordt gehouden met uw gezondheid, eventuele beperkingen en uw gestelde doelen. Vanaf het moment dat u een trainingsschema heeft, kunt u in het begin met begeleiding sporten, later op enig tijdstip wanneer u dat wenst, kunt u zelfstandig verder.

Voor krachttraining en bodybuilding geldt in principe hetzelfde, alles kan op maat naar eigen wens en tempo.

LADY-FITNESS

Alléén voor vrouwen en meiden van elke leeftijd. Lady-Fitness is een volledig fitnessprogramma  in de vorm van een circuittraining. In ca. 30 minuten tijd kunt u intensief een fitnessworkout afwerken. Lady-Fitness combineert cardiotraining met spier- en gewrichtstraining. Alle spieren en gewrichten worden getraind, terwijl de functies van hart- en bloedvaten ook nog eens verbeterd worden. Met twee á drie trainingen in de week zal uw lichaam verbazend snel veranderen. Voor Lady-Fitness is een prettige, aparte ruimte gemaakt waar u zeker plezier gaat beleven aan uw workouts.

VACU-STEP

Door een combinatie van ellipsvormige step-bewegingen en een vacuüm worden de drie B’s, Buik, Billen en Benen behandeld. Een vacuüm zorgt ervoor dat er een goede doorbloeding plaatsvindt tussen de cellen bij buik, billen en benen. De ellipsvormige beweging zorgt voor een optimale bloedcirculatie. Deze combinatie resulteert in minder centimeters omvang, doordat de cellen hun vet afstaan om te verbranden in het hele lichaam. De Vacu-Step is tevens een goed werkend middel tegen hardnekkige cellulitis.

Afhankelijk van uw fysieke toestand bestaat een kuur uit ca. 20 trainingen. Het beste is om deze in 4 tot 5 weken af te werken. De trainingsduur is 30 minuten per keer op een door u afgesproken tijdstip. Bel ons voor meer info, 045-8517418 vraag naar Mariëlle.